Detail položky
č. 60 694 Emil Uhl (1864-1945) – egyptské panorama
KATEGORIE
HISTORICKÉ OBDOBÍ
1890-1940
19. stol.
MÍSTO EXPEDICE
Praha
Počet návštěv: 1057
PODROBNÝ POPIS
Sbírkový, reprezentativní olej na plátně, galerijního formátu (66 x 106) cm. Signováno vpravo dole E.Uhl. Obraz je osazen v původním (originálním) rámu, který byl odborně restaurován, vč.opravy míst s původním zlacením plátkovým zlatem. Dílo pochází z konce 90.let 19.století.
Autor je zastoupen v Národní galerii v Praze obrazem „Interieur muzea Plantin-Moretova“, je znám jako impresionista se specializací na Orient, a to spíše ve světě, nežli u nás. První cestu do Egypta podnikl již za studií v 80.letech 19.století. Nejprve studoval na pražské AVU v letech 1882-1883, dále na mnichovské a düsseldorfské akademii v letech 1884-1888. Své vzdělání završil studiem v Paříži, v letech (1889-1892) na École Nationale Supérieure des Beaux-Arts, kde navštěvoval ateliér Léona Bonnata (1833-1922), jehož žáky byli např. také Georges Braque, Gustave Caillebotte, Raoul Dufy, Thomas Eakins, H.de Toulouse-Lautrec a jiní. Dalším z jeho profesorů na pařížské akademii byl Alfred Philippe Roll (1846-1919), který sám byl také žákem L.Bonnata, ale i Ch.F. Daubignyho. Po ukončení studií se vrátil v r.1892 do rodného Mostu, kde si v témže roce v bývalé Gorenzově ulici postavil vilu, která zde stojí dodnes. Jeho sousedem byl uhlobaron Karl Blaschke. Výstavy - více – viz. FOTO – stručný životopis. Malba byla odborně restaurována vč.rentoaláže a je ve výborné kondici. Napínací rám plátna je původní, doplněny byly 4 chybějící klínky. Signatura byla prověřena UV lampou a bylo zjištěno, že je intaktní s původní malbou. Literatura: „Nový slovník ČSL výtvarných umělců“-Dr.Prokop Toman, Zlatá Praha XV.-1898, „Allgemeines Lexikon der bildenden Künstler“ -Thieme-Becker, „Dictionary of Austrian Artists“-H.Fuchs, „General Artist lexicon“-Thieme-Becker, Leipzig 1999.

CENA POLOŽKY     74 000 Kč

Emil Uhl (1864-1945) – egyptské panorama
položka číslo: 60 694
Cena položky 74 000 Kč



Na následující stránce
Vaši koupi závazně potvrdíte.
 
NEBOJTE SE NAKUPOVAT!
Nákup na eAntiku je naprosto bezpečný:
1. Předmět, o který máte zájem, kupujete potvrzením tlačítka KUPUJI.
2. Bezprostředně po potvrzení koupě obdržíte z eAntiku e-mail s informací, že žádaný předmět je pro Vás rezervován.
3. Způsob dodání zboží dohodnete s obsluhou eAntiku v dalším kroku objednávky. Můžete zvolit například:
* osobní převzetí a zaplacení v kanceláři eAntiku
* zaslání předmětu na Vaši adresu na dobírku
* zaslání balíku po uhrazení částky na účet provozovatele
* u objemných předmětů s Vámi způsob předání a cenu dohodneme individuálně

© 2003-2016 STUDIO 1809, s.r.o.
© 1992-2016 Softwarové řešení Studio dmm
 
 
Tohle jsou kalhotky... 
 
24900210_1653930101296433_1552064701641206703_n

Tohle jsou kalhotky v dějinách umění. Nějaká šílená americká aktivistka minulý týden sepsala petici za odstranění Balthusova obrazu Snící Tereza z expozice Newyorkského Metropolitního muzea a sehnala pod ni několik tisíc podpisů. Muzeum jí nehodlá vyhovět, ale i tak je to něco strašného. Že téma dívčího (ale ovšem i chlapeckého) zrání je odvěkou součástí umění stejně jako erotika všech forem a stup-ňů, to každý gramotný člověk ví, to není třeba dokazovat. Ale když už ta šílená aktivistka aktualizovala bílé kalhotky snící Terezy, zkusil jsem narychlo probrat úlohu dámských kalhotek v dějinách umění obecně. Překvapivě jsem jich moc nenašel. Na nahých a polona- hých tělech je umění založené, ale kalhotek je málo. Samozřejmě Schieleho bavily,
ale třeba Degas nebo Lautrec nic. Tolik nahatých baletek
a šantánových potvůrek, pozice rozpustilé, ale v kalhotkách žádná. Něco jsem sice posbíral, ale doktorát by se na tom dělal těžko. Akorát jakýsi Francouz, Thomas Saliot (1968) si na decentně pornografických konotacích kalhotek založil kariéru, ale to je obyčejná kýčařina, tak jenom jedna ukázka. Dávám sem i tři reprodukce fotek, připadají mi roztomilé.

..... z facebooku eAntiku (10. 12.)